Geoblog.pl    megizak    Podróże    Magiczne Południe Maroka    Zwiedzanie muzeum filmu oraz Atlas Film Corporation Studios z zewnątrz

Zwiedzanie muzeum filmu oraz Atlas Film Corporation Studios z zewnątrz

Maroko
Maroko, Warzazat

W wolnym czasie po zwiedzaniu kasby idziemy do muzeum filmu, które znajduje się na przeciwko kasby Taourirt.
Wejście kosztuje 30 dirhamów, ale w związku z tym, że jest tu nas większa grupka targujemy się na 15 DH. Okazuje się, że mają tu rekwizyty i scenografie do różnych filmów kręconych na tutejszym rejonie.
Zwiedzamy muzeum w bardzo szybkim tempie, gdyż zostało na już zaledwie 20 minut. Są tu jaskinie, lochy, sale królewskie z tronami, stajnie i wszystko to co może posłużyć by nakręcić film na podstawie biblii.
Kończąc na szybko nasze zwiedzanie wchodzimy do wielkiego pomieszczenia w którym stoją eksponaty, służące kiedyś do montowania i kręcenia filmów. Stare kamery, stoły montażowe, miksery dźwięku i przeróżne inne urządzenia. Można było poczuć się przez chwilę jak prawdziwy kamerzysta.

Po wolnym czasie, ruszamy w stronę miejscowości Agdz. Zatrzymujemy się jeszcze przy Atlas Film Corporation Studios to drugie miejsce jakie polecamy zobaczyć.
Niestety czas nam nie pozwala na zwiedzanie wewnątrz tego miejsca, a szkoda bo być tutaj i nie wejść do środka, to tak jak mieć ciastko i patrzeć na nie przez szybę.
Studio to zostało zbudowane w 1985 r. Wabikiem na turystów są dekoracje i scenografie z kręconych tutaj filmów.
Dlatego bardzo żałuję, że nie weszłam do środka.
Jest tam np. pałac Kleopatry z filmu "Asterix i Obelix" , "Misja Kleopatra" , Świątynia tybetańska z filmu "Kundun" oraz Świątynia z Luksoru z wszystkimi detalami dostosowana do potrzeb produkcji o Asteriksie.
Są tu również dekoracje (mury miasta) wykorzystane w "Królestwie Niebieskim" oraz odegrano tu również kilka scen do filmu "Gladiator" czy też "Helikopter w ogniu". Yes
Przemysł filmowy odgrywa tutaj bardzo ważną rolę w życiu tego regionu. O lokalizacji studia odegrały piękne krajobrazy, doskonałe światło i co najważniejsze tani lokalny rynek pracy.
Koszt produkcji filmu jest prawie 40 razy mniejszy, niż w USA lub nawet samej Europie.
Jednym z pierwszych filmów który został tutaj nakręcony zaraz po wybudowaniu studia był film "Lawrence a z Arabii", "Klejnot Nilu" i "Pod osłoną nieba"