Geoblog.pl    megizak    Podróże    Magiczne Południe Maroka    Wyjazd na pustynię Erg Chebbi

Wyjazd na pustynię Erg Chebbi

Maroko
Maroko, Erg Chebbi

Zaczynamy szalone off-Road, najpierw asfaltem, potem po szutrówce aby w końcu dojechać na początek wydm. Emocje mamy na maksa.

Marokańskie pustynie to najczęściej puste, jałowe tereny usiane kamieniami. Piaszczyste pustynie są wyjątkiem, dlatego Erg Chebbi w okolicy miejscowości Merzouga cieszy się dużą popularnością wśród turystów.
Obecny Erg Chebbi ma długość 27 km a 7 km szerokości dominują tutaj diuny czyli wydmy. To tutaj latem okupowane są te wydmy przez turystów, którzy chcą stąd oglądać zachód słońca.
Oświetlony przez promienie słoneczne piasek, zmienia stopniowo swój kolor od złotego poprzez pomarańczowy, aż po purpurowy. Po zachodzie słońca, nagle zapada całkowita ciemność, świecą jedynie gwiazdy na niebie oraz księżyc, jeśli akurat są widoczne.

Erg to piaszczysta pustynia pokryta solną lub wapienną skorupą. Wydmy mogą osiągać do 150 wysokości, wdrapanie się na nie wymaga wysiłku, a często wędrówkę utrudnia dokuczliwy skwar.
Pogoda dzisiaj dla nas jest jednak łaskawa, słoneczko już pomału zbliża się ku zachodowi, upału zbyt wielkiego nie ma, wiatr również nie wieje,więc istne warunki do podróży na wielbłądzie.

Po drodze jadąc jeepami, mijamy luźno chodzące wielbłądy i kozy, zatrzymujemy się przy jednym z berberyjskich namiotów na zieloną herbatkę. Picie herbaty to istna uczta, ściągamy buty i wchodzimy pod namiot. Każdy dostaje marokańskie whisky ( tak nazywana jest ich herbatka), jak zwykle bardzo słodka i pomimo, że jest ciepła to bardzo orzeźwiająca.
Następny przystanek robią nam kierowcy i tu taka miła niespodzianka, jesteśmy częstowani kawą i ciastkiem.
Dojeżdżamy do miejsca w którym stoją ostatnie zabudowania przez Ergiem i czekają na nas beduini z wielbłądami.