Geoblog.pl    megizak    Podróże    Włochy - objazdówka od Wenecji, aż po wyspę Capri    Przyjazd do Florencji i zwiedzanie

Przyjazd do Florencji i zwiedzanie

Włochy
Włochy, Florence

Następnego dnia jedziemy do Florencji. Wyjeżdżamy na wzgórze na plac Michała Anioła, skąd rozpościera się piękna panorama na Florencję i wzgórze Apeninów.
Sama Florencja to miasto z największą ilością zabytków na świecie.
Zwiedzanie miasta zaczynamy od Kościoła św. Krzyża z nagrobkami sławnych Florentyńczyków.
Następnie idziemy na Plac Ratuszowy, Piazza del Duomo, na którym znajdują się zachwycająca Katedra Santa Maria del Fiore, Dzwonnica i Baptysterium
ze słynnymi rzeźbionymi drzwiami z brązu. Budowle te zostały zbudowane z białego, zielonego i różowego marmuru.
Katedra jest jedną z największych chrześcijańskich budowli na świecie. Gigantyczne jej rozmiary, a zwłaszcza kopuły, zaprojektowanej przez Brunelleschiego sprawiają,
że z wielu miejsc w mieście jest doskonale widoczna i stanowi bardzo charakterystyczny element florenckiej panoramy.
Dalej podążamy na plac Piazza della Signoria, na którym znajdują się Palazzo Vecchio (Stary Pałac), Galeria degli Uffizi,
pomnik Cosima I, fontanna Neptuna.
Plac był i obecnie jest politycznym centrum miasta. Otacza go szereg pałaców i służy ciekawej ekspozycji wspaniałych rzeźb.
Kolejny punkt zwiedzania to najstarszy budynek miasta, czyli Baptysterium, do którego prowadzą słynne Rajskie Wrota.
Od południa znajdują się drzwi ozdobione scenami z życia św. Jana Chrzciciela i alegoriami cnót.
Po północnej stronie zobaczyć można drzwi wykonane przez Lorenzo Ghibertiego. Zdobią je sceny z Nowego Testamentu, a także postaci Ewangelistów i czterech Doktorów Kościoła.
Najsłynniejsze są Drzwi Raju, które znajdują się od wschodu. Zostały wykonane z brązu, a następnie pozłacane.
Ich autorem jest Lorenzo Ghiberti.
Przedstawiają sceny ze Starego Testamentu oraz postaci biblijne i artystów żyjących w tamtym okresie.
Dalej, przed nami znajduje się fontanna Neptuna. To wspaniała rzeźba wykonana z białego marmuru.
Postać Neptuna ciągnie powóz zaprzęgnięty w koniki morskie.
Następnie przechodzimy przez malowniczy Most Złotników, który jest wizytówką Florencji. To najstarszy most nad rzeką Arno.
Wybudowany został z kamiennych bloków w latach 1335-1345 w miejscu wcześniejszego mostu z drewna
Początkowo zabudowany głównie sklepami rzeźniczymi oraz tzw. pracowniami typu "botteghe" (wyprawiających skóry).
Obecnie mieszczą się najbardziej znane firmy jubilerskie. Na środku Ponte Vecchio znajduje się tzw. „miejsce widokowe” z panoramą na miasto oraz rzekę.
Zwiedzanie Mostu Złotników w towarzystwie żony czy przyjaciółki, może być bardzo kosztowne.
Dlatego mężczyźni powinni iść tam sami, albo zabrać ze sobą grubo wypchany portfel i kartę kredytową.