Geoblog.pl    megizak    Podróże    Dubaj 2010 i niezwykły powrót do Polski    Emirates National Auto Museum

Emirates National Auto Museum

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Emirates National Auto Museum

W godzinach południowych ze znajomymi mojej cioci pojechaliśmy do Emirates National Auto Museum, w którym jest największy samochód świata. Muzeum to znajduje się na pustyni około godziny jazdy na południe od Abu Dhabi, na drodze do Liwa Oasis najpierw do Ruwais a następnie w kierunku Hameem. To prywatna kolekcja Szejka Hamad bin Hamdan Al Nahyan, który jest znany jako: :Rainbow Szejk"
Wnętrze muzeum jest bynajmniej dziwne wygląda jak stary zaniedbany magazyn w kształcie piramidy, do którego weszło się przez przypadek. Nie ma w nim przewodnika, i jest dość ciemno. Opłata za wejście 50 Dhr, byliśmy tam jednymi zwiedziającymi. Znajduje się tu 200 samochodów w idealnym stanie z lat 1885 do 2010. Jest tu kilkanaście sztuk mercedesa, w kolorach tęczy, Kolory przypisane były dla każdego dnia tygodnia, wszystkie wyposażone w udogodnienia, takie jak lodówka i telewizor. Część kolekcji została wyróżniona w programie telewizyjnym BBC Top Gear
Jest tu kilka rekordów Guinessa między innymi pick-up gigantyczna replika Dodge Power Wagona. Dodge, jest we wszystkich rozmiarach największy. Ma pięć metrów wysokości, a pod swoim dachem jest w pełni wyposażone mieszkanie, trzy sypialnie,salon, kuchnia i dwie łazienki i oczywiście szoferka.
W okolicy muzeum znajdują się piramidy i 2 karawany z których jedna ma projekt ziemi. Za piramidy znajduje się samolot TriStar TT-DWE zaparkowany w środku pustyni. Jedziemy dalej w stronę pustyni. To zaledwie kilka minut od muzeum.