Geoblog.pl    megizak    Podróże    Dubaj 2010 i niezwykły powrót do Polski    Wycieczka do Al Ain

Wycieczka do Al Ain

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Al Ain

Jedziemy na najwyższą górę Emiratów Arabskich, którą jest Dżabal Hafeet 1249 m.n.p.m. na granicy z Omanem.
I tu was zaskoczę na szczyt góry można wyjechać samochodem. Droga jest szeroka dwupasmowa i bardzo kręta. Wjeżdżając na szczyt mamy do pokonania 12 km i aż 60 niebezpiecznych zakrętów, widok na pobliską okolicę jest z pewnością warty odbycia takiej podróży. Także oprócz pięknych widoków jest też trochę adrenaliny.
W styczniu co roku organizowane są tu zawody kolarskie pod nazwą 'The Jebel Hafeet Mercure Challenge'. Przyjeżdżają na nie rowerzyści z całego świata, średnie nachylenie drogi to 8% więc jest to trasa bardzo wymagająca. Z wierzchołka roztaczają się wspaniałe widoki na pobliskie emiraty oraz na Oman.
Góra jest moim zdaniem fascynująca gdyż jest monolitem wyrastającym z pustyni. Z płaskich połaci piasku wynurza się ogromny skalny monolit. Zdjęcia nie oddają całego czaru tego miejsca.
Na szczycie działa hotel Accor, w którym można odpocząć i coś zjeść, albo też wynająć pokój na noc, aby wieczorem rozkoszować się pięknym zachodem słońca. Można również skorzystać z basenu.W drodze z hotelu na szczyt znajduje się pałac należący do któregoś z emirackich Szejków. Jest tu również tor saneczkowy, ale obecnie był nieczynny. Al Ajn nazywane jest miastem ogrodów, ze względu na bujną roślinność. U podnóży góry znajdują się gorące źródła i obszar piknikowy o nazwie Green Mubazarrah. Małe strumyki gorącej wody, osiągają temperaturę około 50-60 stopni i tworzą jezioro, można się w nich wykąpać. My jednak zakończyliśmy nasz pobyt jedynie na zwiedzaniu i podziwianiu pięknych widoków.
Po południu pojechaliśmy do kościoła poświęcić jajka bo zbliżają się Święta Wielkanocne.