Geoblog.pl    megizak    Podróże    Magiczne Południe Maroka    Przejazd do Taroudant, miasta zwanego małym Marakeszem

Przejazd do Taroudant, miasta zwanego małym Marakeszem

Maroko
Maroko, Taroudannt

Do Taroudant mamy około 85 km, po drodze mijamy drzewa argonowe, z których produkowany jest słynny olej argonowy.
A wiecie dlaczego marokańskie kozy wspinają się na drzewa argonowe? Tak w ogóle to kozy te nazywane są arganią żelazną, wspinają się na drzewa, aby zjadać ich liście i owoce.
Stały się przez to symbolem Maroka i częścią przemysłu olejowego.

Dojeżdżamy do Taroudant, miasta nazywanego małym Marakeszem, które otoczone jest XVIII wiecznymi murami, z siedmioma bramami i licznymi bastionami.
W obrębie tych murów funkcjonują dwa ciekawe marokańskie targi: berberyjski i arabski.
Tak dla ciekawostki mury obronne ciągną się przez 5 km i są jednymi z najlepiej zachowanych w kraju. Zostały wzniesione z czerwonej gliny zwanej pise. Wyglądają naprawdę bardzo imponująco, a dodatkowo rosnące palmy, kaktusy, eukaliptusy a nawet granaty dodają im uroku.

Zwiedzanie rozpoczynamy od ogrodów pałacu Salam
Wyrastająca zza muru roślinność tym bardziej zachęca aby wejść do środka. Ogrody pałacu Salam pełne są egzotycznej roślinności, basenów, fontann. Są tu również kawiarnie, galerie, butiki, a nawet ekskluzywny hotel.
Największe wrażenie zrobiły na mnie olbrzymie kaktusy i oczywiście kwiaty bananowców.

Następnie idziemy na spacer po zabytkowej części miasta i targu. Odwiedzamy zarówno targ berberyjski jak i arabski.
Początkowo nie wiedziałam czym różnią się od siebie te targi. Teraz już wiem, że suk arabski jest dużo mniejszy, spokojniejszy i oferuje produkty bardziej luksusowe jak np.wyroby ze skóry, dywany, kolorowe skórzane kapcie, owcze runa oraz przede wszystkim biżuteria.
Natomiast na suku berberyjskim, można zaopatrzyć się w artykuły niezbędne w życiu codziennym, czyli przede wszystkim owoce, mięso, warzywa, oraz ubrania i artykuły gospodarstwa domowego.
Warto spróbować owoc kaktusa opuncji, jego miąższ w środku jest bardzo smaczny. Berber obierze go Wam ze skórki, która jest niejadalna, miękkawa pokryta maleńkimi prawie nie widocznymi kolcami, sprawiającymi ból po wbiciu w skórę. Także uważajcie ;)
A jeszcze jedno działa jako środek przeczyszczający więc zjedzenie jej w większej ilości, może skończyć się siedzeniem w toalecie, jak taką znajdziecie.