Geoblog.pl    megizak    Podróże    Cypr - odkrywamy ścieżki Afrodyty    Wrak statku Edro III, Plaża Koralowa,
2016

Wrak statku Edro III, Plaża Koralowa,

Cypr
Cypr, Coral Bay

Następnie jedziemy zobaczyć wrak statku Edro III, który 7 grudnia 2011 załadowany płytami gipsowo-kartonowymi, opuszcza port w Lemesos.
Jego celem miała być wyspa Rodos, jednak zła pogoda spowodowała usterkę silnika, obsługa frachtowca straciła pełną kontrolę nad maszyną i Edro minąwszy Pafos
uderzył o skałę, a fale ściągnęły go do samego brzegu.
Wrak statku spoczywa przy brzegu w otoczeniu przepięknych klifów. Dodatkowo brunatna ziemia wraz z rdzą, która pożera statek świetnie się razem komponują..
Nie ukrywam, że miejsce przez to jest fascynujące. Godne polecenia!!!
Następnie jedziemy do Zatoki Koralowej, która znajduje się zaledwie 10 km od Pafos. Plaża osłonięta jest z obu stron skalistymi półwyspami.
Piaszczysty brzeg to rzadkość w rejonie Pafos, z roku na rok, plaża ta przyciąga coraz większe tłumy letników.
Czysta, błękitna woda zachęca do kąpieli morskich. W tym dniu były wyjątkowe fale, więc postanowiliśmy sobie trochę poskakać.