Geoblog.pl    megizak    Podróże    WÅ‚ochy - objazdówka od Wenecji, aż po wyspÄ™ Capri    PÅ‚yniemy na wyspÄ™ Capri

PÅ‚yniemy na wyspÄ™ Capri

WÅ‚ochy
WÅ‚ochy, Capri
Przejechano 1937 km

Dzisiaj jedziemy w stronę wyspy Capri na którą dostaniemy się promem.
To luksusowe miejsce wypoczynkowe najwyższej klasy, od dawna była wygodnym schronieniem cesarzy, artystów, pisarzy i elity międzynarodowej.
Powalające widoki, bujna roślinność, malownicze osady i skaliste wybrzeże są niezwykłym pięknem Włoch.
Nie każdy z Was wie, skąd pochodzi nazwa Capri. Nazwę wymyślił Cesarz August jako miasto słodkiej bezczynności.
To odpowiednie określenie dla miejsca, które stało się synonimem dekadenckiego rozpasania.
Dojeżdżamy do Sorrento, skąd zabierze nas prom na wyspę Capri. Sorrento jest bardzo popularne wśród turystów, samo miasto nie ma wiele atrakcji do zaoferowania, ale jest najlepsza bazą wypadową do zwiedzania okolic.
Po niecałej godzinie dopływamy do Marina Grande, głównego portu wyspy.
Na trasie do Capri można zobaczyć piękne wybrzeże Praiano, Positano, rezerwat przyrody Punta Campanella.
Sama wyspa Capri ma zaledwie 3 km na 6 km powierzchni i jest zalewana tłumami turystów.
Stąd płyniemy statkiem wycieczkowym dookoła wyspy.
Wycieczka cudowna, można było podziwiać piękne klify, zatoczki, pieczary, i ostro zakończone skały wystające z morza.
Podziwiamy widoczne koralowce znajdujące się na skałach tuż pod wodą. Woda czysta, więc było je bardzo dobrze widać, miały kolor pomarańczowy.
To oczywiście nie jest koral z którego produkują biżuterię, takie znajdują się na dużej głębokości, trzeba by było zanurkować na głębokość około 50 m.
Obecnie już nie ma tam koralowców, bo zostały wyłowione. Te na skałach nazywane są pomidorami morskimi.
Dopływamy do słynnego miejsca z widokiem na Faraglioni czyli trzy ostrogi skalne które wznoszą się z morza.
Skałom nadano nazwę: pierwsza najbliżej lądu nazywa się Stella, druga oddzielona od pierwszego bloku Faraglione di Mezzo, trzeci Scopolo, co oznacza głowa lub cypel .
Faraglione di Mezzo charakteryzuje centralną wnęką, która jest na tyle duża, że można przepłynąć małą łodzią.
Dopływamy do jednej z najbardziej znanych formacji skalnych położonych przy brzegu wyspy jest Faraglioni, składająca się z trzech skał (Faraglione di mezzo, Stella, Scopolo).
Jedna z nich kształtem przypomina bramę - Faraglione di mezzo - małe statki wycieczkowe oraz łódki mogą pod nią przepływać,
a według legendy zakochane pary powinny się pod nią pocałować.
Wracamy z powrotem i wyjeżdżamy kolejką linową na Capri. Trasa biegnie początkowo przez tunel, potem odsłaniają się piękne widoki. Trwa zaledwie 3-4 minutki.
Po wyjściu ze stacji kolejki ukazuje się nam piękny widok na Marina Grande i okoliczne zabudowania.
Sama miejscowość Capri okazuje się być uroczym miejscem. Wąskie uliczki, markowe sklepy, posesje zdobione kwiatami, ręcznie malowanymi kafelkami, niezliczone ogrody z drzewami cytrynowymi. Na Capri wszystko jest małe. Domy na ogół mają tylko jedno piętro, są zadbane i usiane kwiatami.
Po bardzo wąskich uliczkach, kursują maleńkie autobusy i specjalnie wymyślone dla Capri wąskie karetki, wyglądające jak zabawki dla dzieci.
Na Capri jest kilka taksówek, ale wydaje się, że tylko po to, żeby ładnie prezentowały się w porcie.
Pierwsze kroki zrobiliśmy w stronę słynnej La Piazzetty, czyli Piazza Umberto I, głównego placyku w miejscowości Capri, gdzie kawę pijały sławy takie,
jak Elizabeth Taylor, Rita Hayworth, Ingrid Bergman, Brigitte Bardot czy Jackie Kennedy. Do dzisiaj na ścianach zawieszone są fotografie słynnych osób, które gościły w tym miejscu.
Warto odwiedzić sklep Carthusia z perfumami wyrabianymi w małych ilościach według receptur opracowanych przez Kartuzów w XV wieku.
Sklep przypomina laboratorium. Stoją w nim urządzenia do wytwarzania perfum. Sprzedawcy noszą białe fartuchy.
Większość zapachów tworzy się w oparciu o zioła i kwiaty rosnące na Capri, takie jak rozmaryn czy dzikie goździki.

Idąc dalej dochodzimy do krawędzi wzgórza, skąd roztacza się bajkowy widok na Zatokę Neapolitańską.
Ze szczytu możemy podziwiać spektakularną drogę, a raczej pieszą aleja łącząca Capri z Marina Piccola.
Została ona ufundowana przez niemieckiego przedsiębiorcę i milionera Alfreda Kruppa, który przybył na Capri w celu podreperowania zdrowia.
Zauroczony wyspą osiadł na niej na stałe. Dwukilometrową drogę wykutą w niemalże pionowej skale oddano do użytku w roku 1900,
dwa lata po rozpoczęciu budowy. W roku 2008 oddano ją ponownie do użytkowania po trwającym 30 lat remoncie.
Piękna panorama, obłędny turkus wody, oraz na słynne skały Faraglioni to widok nieziemski, który przyciągał wszystkich turystów.
Zjeżdżamy ponownie w dół i idziemy na plażę. Plaża niestety kamienista, woda niezbyt ciepła, ale być nad morzem i się nie wykąpać to trochę głupio.
Po południu wracamy pod Rzym. Niestety pomału zbliżamy się do końca naszej wycieczki.