Geoblog.pl    megizak    Podróże    Włochy - objazdówka od Wenecji, aż po wyspę Capri    Zwiedzamy Pompeje

Zwiedzamy Pompeje

Włochy
Włochy, Pompei
Przejechano 1904 km

Następnie jedziemy zwiedzić Pompeje.
Gdyby nie najsłynniejszy w historii kataklizm, Pompeje byłyby jeszcze jedną kolonią rzymską, wystawioną na niszczące działanie czasu.
Wybuch Wezuwiusza w 79 r. zachował je dla potomności, kryjąc domy i mieszkańców pod górą wulkanicznych popiołów i gruzów.
Help 2
Dopiero w XVIII wieku dowiedziano się o ich istnieniu. Pompeje miały około 25 tys. mieszkańców. Na ich zwiedzenie potrzeba całego dnia.
Nam udaje się zobaczyć najważniejsze miejsca.
Zaraz po wejściu udajemy się na forum otoczone okazałymi budynkami publicznymi, świątynia Apolla, Jowisza i bazylika największa budowla Pompejów. Dalej idziemy po niegdyś handlowej ruchliwej ulicy, która prowadzi do odkopanego miasta.
Zwiedzamy łaźnie miejskie, podążając do dzielnicy czerwonych latarni.
Tutaj zwiedzamy obiekt, który cieszy się popularnością wśród zwiedzających. To mały dom publiczny z przegrodami na łóżka i freskami przedstawiającymi świadczone usługi.
Na krańcu miasta mieści się jeden z najstarszych rzymskich amfiteatrów.

Późnym wieczorem jedziemy na nocleg w okolice Neapolu.