Geoblog.pl    megizak    Podróże    Dubaj 2010 i niezwykły powrót do Polski    Największe na świecie centrum handlowe

Największe na świecie centrum handlowe

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai - Ibn Battuta Mall

Po dwóch dniach wypoczynku bez zwiedzania ponownie pojechaliśmy z Abu Dhabi do Dubaju. Tym razem postanowiliśmy zwiedzić kolejne centrum handlowe. I znowu padnie słowo największe bo i takie jest....
Ibn Battuta Mall, zaprojektowane by uczcić słynnego arabskiego podróżnika Ibn Battuta,który był człowiekiem wielkiej wizji o silnych wartościach islamskich. Ruszył w świat w wieku 20 lat i szybko stał się człowiekiem wielkiej mądrości. Centrum handlowe to ekscytująca mieszanka ponad 275 sprzedawców, 50 restauracji i punktów gastronomicznych, 21 sal kinowych, w tym jedyny teatr w ZEA IMAX.
Ściany i sufity przedstawiają i reprezentują różne kraje i style architektoniczne na świecie. Centrum handlowe jest podzielone na sześć sądów: Chiny, Indie, Egipt, Tunezja, Persja i Andaluzja. Sądy te silnie rzutują na historyczne i kulturowe bogactwo życia.
Przechodząc np z Chin do Indii natychmiast zmienia się wygląd ścian, sufit jest jak niebo na którym są gwiazdy. Człowiek się czuje jakby szedł ulicą niesamowite wrażenie.

Przesyłam klika fotek sami zobaczcie.