Geoblog.pl    megizak    Podróże    Dubaj 2010 i niezwykły powrót do Polski    Zwiedzanie Ski Dubai

Zwiedzanie Ski Dubai

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ski - Dubai

Ski Dubai znajduje się przy Sheikh Zayed Road, na 4 skrzyżowaniu w kierunku Al Barsha w jednym z Centrów Handlowych w Dubaju-Emirates Mall.
Powiem Wam tak, ja urodzona w Zakopanem od dzieciństwa miałam do czynienia z nartami i tak zostało mi do dzisiaj.
Przyjeżdżając do Ski Dubai, oczywiście musiałam spróbować jak się jeździ na nartach na sztucznym stoku w dodatku pod dachem.
Dziwnie się czułam, ale doznania były niesamowite chociaż brakowało mi atmosfery, która jest jednak na prawdziwym stoku. Po za tym śnieg był jakiś taki śliski :), nie mniej byłam pod wrażeniem.
Dubai Ski to pierwszy kryty ośrodek narciarski na Bliskim Wschodzie. Jak cudownie jest pojeździć na nartach, można by rzec w samym środku pustyni. Jest tu naprawdę raj dla każdego. Stoki narciarskie są o różnych nachyleniach, najdłuższa trasa ma 400 m. dlatego każdy znajdzie tu coś dla siebie. Dostęp do stoków istnieje tylko dla osób, które spełniają minimalne wymogi co do kwalifikacji, w przeciwnym razie będą musieli brać lekcje u wykwalifikowanego instruktora.
Temperatura wynosiła około -3 stopnie. Także obeszło się bez czapeczki. Zresztą inaczej odczuwałam tą temperaturę tutaj, człowiek jakiś taki nagrzany i na dodatek nie zdążył zmarznąć jak już trzeba było wychodzić. Każdy kto chciał pojeździć mógł przyjść prosto z ulicy, to dokładnie tak jak ja. Odzież zimowa, sprzęt narciarski bądź snowboardowy wliczony jest w cenę wstępu. Narty, kaski, ubranie dostępne we wszystkich rozmiarach. Jedynie co trzeba mieć swojego to czapkę i rękawiczki ze względów higienicznych, ale można kupić je w sklepie za 10 DHS. Przy wejściu płacimy kaucje depozyt skipass za 10 DHS który jest zwracany przy wyjściu. Dwugodzinny Skipass kosztuje 200 DHS to około 170 zł. A w tym mamy już wszystko. Oprócz stoków, w centrum "Ski Dubai" znajdują się także sauny, ścianki wspinaczkowe, jaskinia lodowa oraz pomieszczenie z wielkimi kulami śnieżnymi jako atrakcja dla najmłodszych oraz rynna do zjeżdżania.
Dzieci mają tu raj. W centrum mieszkają również pingwiny, specjalnie sprowadzone do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Za dodatkową opłatą można się z nimi pobawić, poprzytulać. Niestety ja tej okazji nie miałam. Stojąca duża wieża widokowa oferuje doskonały widok na stok narciarski Dodatkowym efektem jest co jakiś czas padający śnieg.

To aż dziwne, że w zasadzie będąc na pustyni można pojeździć na nartach, czego to ludzie nie wymyślą :)
Na zewnątrz Ski Dubaj jest Cafe St Moritz Cafe które znajduje się zaraz przy wejściu do Ski Dubai i Avalanche w mid-station, z widokiem na stok. Co nawet zauważyłam to jest tam również wagonik kolejki linowej.

Wrażeń było wiele, jeszcze szybki rzut oka na centrum handlowe i ruszamy w drogę aby zobaczyć Burj al Arab słynny "żagielek"