Geoblog.pl    megizak    Podróże    Bałkańska podróż na motorze, Austria, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Serbia, Węgry    Postój w Most na Soći i krętą drogą przez góry jedziemy w stronę granicy Chorwackiej

Słowenia
Słowenia, Most na Soči

Po drodze zatrzymujemy się w miejscowości Most na Soći. Znajduje się ona na skalistym grzbiecie powyżej zbiegu rzek Soca i Idrijca. Jest tu kawiarnia Laśko nad samym zbiornikiem wodnym. Zamawiamy ochładzający napój i około godziny relaksujemy się pięknym widokiem na otaczający nas zalew.
Po godzinie udajemy się w dalszą trasę, która również wiedzie przez zalesione góry. Jedziemy tunelami wydrążonymi w skałach. Robią one niesamowite wrażenie. Jakoś tam dało się zbudować taką drogę i to na takiej wysokości, a u nas się nie da. Następnie drogą szutrową na skróty przejeżdżamy przez kolejne pasmo górskie.
Mijamy Ćiepowan miejscowość, która była miejscem masowego grobu z okresu II wojny światowej. Następnie Lokve, Predmeja, która też słynie z niezidentyfikowanych szczątków ofiar niemieckich żołnierzy i cywili. Kozina, Podgrad to kolejne miejscowości które są tuż przed granicą z Chorwacją.