Geoblog.pl    megizak    Podróże    Bałkańska podróż na motorze, Austria, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Serbia, Węgry    Z Ploće na półwysep Pelješac

Z Ploće na półwysep Pelješac

Chorwacja
Chorwacja, Ploče

Kolejny słoneczny dzień przed nami.

Marek przygotowuje śniadanie.... :), które zjadamy na balkonie. Jest wyjątkowo smakowite, bo zawsze lepiej smakuje jak ktoś zrobi
Schodzimy do restauracji, Marek łączy się z internetem i ładuje mapkę na iphona. Ja w tym czasie zwiedzam okoliczną plażę. Pogoda piękna, typowa na plażowanie.

My jednak po załadowaniu mapki, zapakowani na nowo w kufry mamy zamiar uderzyć na wyspę Hvar.
Dojeżdżamy do Makarskiej, niestety stąd promy na wyspę Hvar nie kursują. Jedziemy do oddalonej o 32 km miejscowości Drvenik. Prom stoi jeszcze przy brzegu, w ostatniej chwili kupujemy bilety. Przed nami w kolejce również stoją Niemcy na motorze. Oni zdążają, my już nie. Przed nami podnoszona jest klapa. Fakt, że jest zapakowany na maksa, nawet nie ma gdzie zaparkować motoru. Następny prom jest za półtorej godziny, w związku z tym rezygnujemy z wyspy Hvar i postanawiamy popłynąć na wyspę Korćula.
Dojeżdżamy do miejscowości Ploće, kupujemy bilet i od razu wjeżdżamy na prom. Nie jest już tak pełny jak na wyspę Hvar.
Po 45 min dostajemy się na półwysep Pelješac, do Trpanj.
Trpanj to górzysty, ukształtowany wraz z całym pasmem Gór Dynarskich półwysep. Tak dla informacji w jednej z wiosek na tym półwyspie mieszka Robert Makłowicz.
Jest tu niewielki port, który od morza osłania łańcuch ostrych form skalnych. Na jednej ze skał stoi posąg Madonny mającej zapewnić szczęśliwy powrót do domu tamtejszym rybakom.
Mamy chwilę czasu do odpłynięcia kolejnego promu, więc zwiedzamy kilka miejscowości na wyspie, potem na wzmocnienie wypijamy kawę w jednej z kawiarenek nad brzegiem morza.