Geoblog.pl    megizak    Podróże    Gruzja - Eskapada na dwóch i czterech kółkach oraz podejście pod Kazbek    Heshkili inaczej Chacwali nowy ośrodek narciarski na wys.1500 m n.p.m.

Heshkili inaczej Chacwali nowy ośrodek narciarski na wys.1500 m n.p.m.

Gruzja
Gruzja, Heshkili

Po śniadaniu jedziemy do Chacwali. To nowy ośrodek narciarski, który znajduje się w samym sercu górzystego regionu Kaukazu na wysokości 1500 metrów nad poziomem morza.
W 2012 r. zostały zainstalowane nowe kolejki linowe i jarzma Poma, szlaki są oświetlone, a na szczycie są restauracje z tarasem, z którego rozpościerają się piękne widoki na Kaukaz.
Jedziemy wszyscy busem pod wyciąg, motory zostawiamy. Wyjeżdżamy na szczyt czteroosobową kolejką linową krzesełkową.

Sezon narciarski w Mestii zaczyna się w listopadzie i kończy się dzięki wysokogórskiemu usytuowaniu na początku kwietnia.
Z Krzyżowego Szczytu górującego bezpośrednio nad Mestią rozciąga się wspaniały widok na bliźniacze szczyty Uszby (4710 m), śnieżną piramidę Tetnuldi (4974 m), początki najwyższego szczytu Gruzji, Szchary (5068 m) oraz Elbrus, najwyższy szczyt Europy (5642 m) czający się tuż za Uszbą.

Tutaj naprawdę można poczuć magię gór i być w samym ich sercu.