Geoblog.pl    megizak    Podróże    Gruzja - Eskapada na dwóch i czterech kółkach oraz podejście pod Kazbek    Przejazd niesamowitą drogą do Ushguli

Przejazd niesamowitą drogą do Ushguli

Gruzja
Gruzja, Ushguli

Jeszcze do niedawana podróż do Swaneti, wiązała się z pewnym ryzykiem. Na drodze do Mestii i Ushguli ginęło wiele osób, a po kraju krążyły opowieści o porwaniach i napadach zdarzających się w tym regionie. Jednak dzięki działaniom Saakaszwilego, który chciał uczynić z tego regionu "Szwajcarię Kaukazu" sytuacja zmieniła się tu diametralnie.
Jedziemy wzdłuż rzeki Enguri, widoki są porywające na swaneckie szczyty. Z Mestii wyjeżdżamy około 13 godz. to około 47 km do pokonania, niby mało, ale ze względu na zły stan dróg a w zasadzie na ich brak, trasę pokonujemy w ciągu trzech godzin. Najpierw droga wiedzie po betonowych płytach, potem już większość trasy to szutrowa droga, ale jak widać na zdjęciach jest też spory kawałek w trakcie budowy. Pewnie już w przyszłym roku będzie tu autostrada.
Chłopacy wyjeżdżają później niż my, muszą jeszcze zatankować swoje motocykle, w rejonie do którego się wybieramy nie ma stacji benzynowej.

Niekiedy jest tak ciężko przejechać, aby nie uszkodzić samochodu, że wtedy przydaje się pomocna dłoń, tym razem byłam to ja.
Po drodze mijają nas Francuzi na motorze, też jadą do Ushguli. Z jakiś czas doganiają nas chłopacy na motorach.
Dojeżdżamy do słynnej Wieży Miłości, która została budowana na całkowitym odludziu. Wg legendy wieżę tą postawił Ojciec nieszczęśliwie zakoachanej dziewczynie,
której wybranek utonął w nurcie rzeki. Dziewczyna chciała być bliżej swego ukochanego i dlatego zamieszkała w tej właśnie wieży.

Po trzech godzinach jazdy po wertepach, docieramy do pięknej wioski położonej u podnóża najwyższych gór Gruzji.
Tutaj jest zdecydowanie chłodniej, więc już nikt nie narzeka, że mu za gorąco w samochodzie.

Ushguli to najwyżej położona europejska osada( 2200 m n.p.m.) u stóp najwyższej góry Gruzji – Szchary (5068 m n.p.m.).

Jadąc tutaj nie zdawałam sobie sprawy co tak naprawdę zobaczę. Widoki mnie po prostu powaliły, wręcz opadła mi szczęka. ;)

Chłopacy na motorach zdążyli już objechać wioskę i nawet próbowali dostać się pod lodowiec Szchary. Jednak nie było łatwo bo akurat droga była rozkopana i nie dało się przejechać.

Kiedy nadjechaliśmy busem właśnie stamtąd wracali.