Geoblog.pl    megizak    Podróże    Gruzja - Eskapada na dwóch i czterech kółkach oraz podejście pod Kazbek    Zwiedzanie Tbilisi

Zwiedzanie Tbilisi

Gruzja
Gruzja, Tbilisi

Rano wstajemy i kto pierwszy ten lepszy, bo jedna łazienka na około 10 osób ;)
Potem śniadanie, kawusia podane przez samą właścicielkę i ruszamy na miasto. Tiblisi w dzień wygląda równie pięknie jak i w nocy.
Zwiedzamy Pomnik króla Wachtanga Gorgosalego
Następnie wyjeżdżamy kolejką gondolową na twierdze Narikala. Twierdza ta to system obronny z ufortyfikowanymi wieżami i wzmocnionymi murami.Na szczycie dochodzimy do pomnika Kartlis Deda -Matki Gruzji, który dumnie wznosi się nad miastem. Dwudziesto-metrowa statua z aluminium przedstawia gruzińską kobietę trzymającą w lewej ręce czaszę z winem, którym wita przyjaciół, a w prawej miecz, którym rozprawia się z nieprzyjaciółmi.
Ze wzgórza rozpościera się piękna panorama na Tiblisi
W samym centrum stolicy stara kładka dla pieszych została kompletnie zmieniona na super nowoczesną budowlę zaprojektowaną we Włoszech, tam zbudowaną i przywiezioną do Gruzji w 120 ciężarówkach. W zamyśle architekta kładka ma symbolizować zwierze morskie, ale ze względu na swój charakterystyczny kształt przez mieszkańców nazywana jest podpaską.
Następnie zjeżdżamy kolejką w dół i zwiedzamy Cerkwie Sminda Sameba
Jest to największa budowla sakralna w Gruzji i jedna z największych świątyń prawosławnych na świecie. Ma wysokość 68 m a jego powierzchnia wynosi 5000 m 2. Wewnątrz soboru znajduje się 11 ołtarzy. Jego budowę rozpoczęto w 1995 z zamiarem uczczenia 2000-lecia chrześcijaństwa.
Około 13 wracamy do pokoju, pakujemy się i ruszamy w stronę Wardzia.