Geoblog.pl    megizak    Podróże    Spontaniczny ÅšwiÄ…teczny wypad do Londynu    St. Katharine Dokcs - zwiedzanie kompleksu rekreacyjnego

St. Katharine Dokcs - zwiedzanie kompleksu rekreacyjnego

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Londyn

Po zjedzeniu wigilijnego barszczyku wyruszamy na pierwsze zwiedzanie. Do mostu Tower Bridge mamy zaledwie 10 min spacerkiem.
Po drodze zwiedzamy St Katharine docks kompleks rekreacyjny i mieszkalny w londyńskiej gminie Tower Hamlets, leżący po północnej stronie Tamizy.
Jego nazwa pochodzi od dawnego szpitala St Katharine's by the Tower, który wybudowano w XII wieku właśnie w tym miejscu.
Doki tworzą dwa baseny połączone ze sobą, wokół których zbudowano nabrzeże w których zacumowane są piękne eleganckie jachty.
W czasie II wojny światowej doki poważnie ucierpiały. Obecnie pełnią funkcję przystani i są miejscem wypoczynku i atrakcją turystyczną.
Przy basenach znajdujÄ… siÄ™ budynki z ekskluzywnymi apartamentami.
Patrząc na to, że Londyn jest najludniejszym miastem Unii Europejskiej, to wyglądał dzisiaj jakby był wymarły.Chyba wszyscy wyjechali do domu na Święta.
Powiem Wam, że dla nas to był raj, cisza, spokój, cudowna pogoda po prostu bomba.