Geoblog.pl    megizak    Podróże    Spontaniczny Świąteczny wypad do Londynu    Nocne zwiedzanie Londynu i przejście przez słynny most Tower Bridge

Nocne zwiedzanie Londynu i przejście przez słynny most Tower Bridge

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Tower Bridge

Następnym naszym punktem, był oczywiście most Tower Bridge. To podwójny most zwodzony, jeden z najważniejszych symboli Londynu, uchodzi za modelowy produkt
wiktoriańskiej inżynierii.
W dodatku gwarantuje wspaniałe widoki w dół i w górę rzeki. Nasze nocne zdjęcia uważam za w miarę udane, choć jeszcze brakowało ostrości ale przy drżącym moście
ciężko było je zrobić.
Jak na Święta Bożego Narodzenia, moim zdaniem bardzo mało oświetlony był Londyn, wręcz go brakowało. Byłam trochę rozczarowana.

Następnie idziemy wzdłuż brzegu Tamizy, i zaglądamy do jednej z restauracji. Ceny kosmiczne ale co tam w końcu jest Wigilia, zamawiamy pizze hahahahaha i dwa piwa.
Koszt nie mały po przeliczeniu na złotówki około 170 zł. Raz się żyje.....................

Po kolacji hmmmm ok, pozostawiam to bez komentarza, idąc wzdłuż brzegu mogliśmy podziwiać Krążownik HMS Belfast floty królewskiej. Z dział tego krążownika można
by zniszczyć dowolny obiekt w promieniu 23 km. Na szczęście zacumowany między Tower a London Bridge statek od kilkudziesięciu lat służy już tylko jako muzeum.
Ma jednak na swoim koncie wiele udanych misji wojskowych.
Muzeum przedstawia historię krążownika, ale nie tylko wizualnie ale i hałas, dym, wstrząsy aby uświadomić sobie piekło towarzyszące przy ataku.

W tle widać wieżowiec The Shard 310-metrowy, który jest najwyższym budynkiem nie tylko w Wielkiej Brytanii, lecz także w całej Unii Europejskiej.
Znajdują się tu luksusowe biura, sklepy, restaurację, hotel i prywatne apartamenty. Z najwyższego punktu widokowego bo tutaj taki jest z 245 m rozpościera się
wspaniała panorama miasta.
Wracamy s powrotem na drugą stronę rzeki przez most London Bridge, który był niegdyś jedynym mostem łączącym oba brzegi Tamizy.
Czy wiecie, że przez 600 lat stały na nim kilkupiętrowe domy. Między nimi biegła szeroka na cztery mery ulica dla pieszych i pojazdów. Było to bardzo niebezpieczne
przejście, aż w końcu do 1763 roku wyburzono wszystkie domy. Obecny most London Bridge powstał w latach 60 XX wieku.

Wracamy tuż przy Tower of London, londyńskiego kompleksu wież obronnych wpisanych na listę UNESCO.
Jest jednak świadkiem historii pisanej nie datami, lecz strachem i cierpieniem. W wilgotnych murach przetrzymywani byli tutaj więźniowie, którzy narazili się angielskim królom.
W piwnicach znajdują się repliki narzędzi kaźni stosowanych w Anglii w dawnych wiekach. W pewnym sensie Tower nadal pełni funkcje fortecy.
W wieżach mieszczą się odtworzone średniowieczne komnaty królewskie.
Późno wieczorem wracamy do naszego hostelu. Zaglądamy jeszcze do kuchni, aby coś zjeść, bo po tak długim spacerze trochę zrobiliśmy się głodni.
W piwnicach hostelu znajduję się dość obszerny bar, bardzo fajnie wyposażony. Znajdują się tu nawet leżanki na którch młodzież się wykłada odpoczywając, ucząc się
bądź po prostu miło spędzając czas.