Geoblog.pl    megizak    Podróże    Spontaniczny Świąteczny wypad do Londynu    Zwiedzanie Londynu z autobusu Golden Tour - Westminster Bridge, Parlament

Zwiedzanie Londynu z autobusu Golden Tour - Westminster Bridge, Parlament

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Parlament

Dochodzimy do placu Paternoster Square i kupujemy dwa bilety na London bus Tour. To jeden z najbardziej znanych sposobów na zwiedzenie. Bilet jest ważny przez jeden dzień kalendarzowy i kosztuje około 25 funtów. Bus Golden Tours, przejeżdża ulicami, gdzie znajdują się najpiękniejsze zabytki i atrakcje, takie jak Tower of London , Pałac Buckingham i Trafalgar Square.

Pogoda jest piękna, wiatr jedynie dokucza powodując ogólne wyziębienie.
Dojeżdżamy do London Eye, czyli Londyńskiego Oka, które znajduje się naprzeciwko Brytyjskiego Parlamentu, na południowym brzegu Tamizy, po drugiej stronie Westminster Bridge.
Tutaj wysiadamy i idziemy zwiedzić jedną z najpopularniejszych atrakcji Londynu, największe na świecie koło obserwacyjne.
Rozpościera się z niego niesamowity widok, na całą panoramę miasta.
Niestety nie mamy takiej okazji przejechania się nim, gdyż ze względu na Święto Bożego Narodzenia jest zamknięte.
Idziemy nad Tamizę, w stronę mostu.

Podążając wzdłuż Tamizy, dochodzimy do słynnego mostu Westminster Bridge, z którego rewelacyjnie widać Parlament i wieżę zegarową Big Ben.
Most oddano do użytku w 1750 roku, za zniszczenie jego cennych murów w owych czasach groziła kara śmierci.
Parlament robi wrażenie, choć złośliwi twierdzą, że budynek to skrzyżowanie wiktoriańskiego dworca kolejowego i angielskiej szkoły z internatem.
Nie mniej jest to pałac królewski i trzeba oddać mu szacunek.
Natomiast Big Ben to nazwa dzwonu, jest to najbardziej rozpoznawalny symbol Wielkiej Brytanii na całym świecie. Oficjalna jednak nazwa Big Bena to
Wielki Dzwon. Na wieżę Big Bena mogą wspiąć się jedynie obywatele brytyjscy. W 2003 roku stwierdzono, że wieża odchyla się od pionu co roku o 1 cm, jest to
dodatkowy dreszczyk emocji, który towarzyszy odwiedzającym.

Następnie wsiadamy z powrotem do autobusu i wg programu zwiedzamy kolejne miejsca Londynu. Przejeżdżamy tuż obok National Gallery. To Narodowa Galeria
malarstwa europejskiego od 1250-1910 roku.
Elewację głównego wejścia zaczęto porównywać do młynka do pieprzu.
Następnie przejeżdżamy tuż obok wellington Arch, brytyjskiego Łuku Triumfalnego.
Z górnych tarasów Łuku można podziwiać wieżę Big Bena i okoliczne parki królewskie, a nawet ogrody przy Buckingham Palace.
Pomalutku zachodzi słoneczko. Robi się co raz chłodniej, ale my nie odpuszczamy, do wieczora jeździmy i zwiedzamy. W końcu do Londynu nie jeździ się co tydzień.

Następnie przejeżdżamy tuż obok ekstrawaganckiego pomnika Londynu. To posąg księcia Alberta Memorial.
Przejeżdżamy jedną z droższych ulic w Londynie Oxford Street z popularnymi markami, Regent Street, gdzie można zaopatrzyć się w bardziej luksusowe ciuchy,
czy też Bond Street, gdzie swoje sklepy mają znani projektanci mody. Covent Garden oraz Carnaby to mekka dla wielbicieli butików. Zakupy zostawiamy sobie na inną
okazję, jak będą wyprzedaże.
I tym sposobem objechaliśmy wszystkie punkty na trasie Londyńskiego Golden Tour.
Resztę zwiedzamy już z buta......po drodze zaglądamy do pubu na pizze.